torsdag 25 augusti 2011

Hm......

Just idag nu i denna stund, är det mycket illa med mig.Hela min situation har välts på ända.Allt är givetvis någon annans fel.Regeringen i första hand och försäkringskassan i synnerhet,ifs gör de ju som regeringen har lagstadgat om.

Mitt enda brott är att jag haft omaket att bli sjuk.Att sedan bli utförsäkrad tycks ju av myndigheter vara mitt fel också.Men de ändrar ju förutsättningarna för oss sjuklingar gång på gång.
Det behöver man inte vara särskilt välutbildad för att begripa att med de nedskärningar som har genomförts i förvaltningar och offentlig sektor de senaste åren inte kan utmynna i något annat än att folk blir utmattade-brända av att få mer att göra på färre händer.


Det samhälle min farfar och efterföljande generationer byggde upp finns nu endast rester kvar och de som kan nyttja samhällets resurser är med i elitlaget.Vi andra stackare får inte vara med!Den klasskamp min farfar kämpade att få bort är nu idag fortfarande en reallitet.Nu är det inte längre adel,präster,borgare och bönder.Utan folk med arbete,arbetslösa,sjuka(utförsäkrade) och hemlösa.

Mina funderingar är om vi alla som hamnat här ska ta den enkla vägen ut som den 50-årige mannen härom dan som jag läste en blänkare om på fäjsbuck.(påskupproret mot sjukförsäkringarna)
Vad har vi för valmöjligheter?Ättestupan är ju skrotad tack och lov.


Inte nog med att jag har haft den stora förbrytelsen att bli sjuk.Jag är född i fel årtionde OCKSÅ!Där har duktiga politiker varit och harvat upp stora vallar i pensionsystemet som gör att min ålderskategori får böta även här.Med dåliga pensioner,som vi ska spara till själva.Det är väl ok men sedan ska de placeras på och eller i fonder!!!Om vi lyckas bli så gamla att vi kan nyttja den förmånen och haft turen med duktiga placerare så inte vår sparade slant har försvunnit i något börsras!!

Blev ju lite mörkt detta men jag har haft lång tid att fundera på livet,samhället,politiker kontra vanliga människor.

2 kommentarer:

  1. Det låter inte bra det här! Det är djupt beklagligt att du har drabbats av denna hemska orättvisa. Och det är som du säger, emot systemet har man inget att sätta emot.
    Du har mina varmaste sympatier.
    Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Ja det ärmer än beklaglit ..sparka och trampa på dem som redan ligger , det gör mig både arg och upprörd ....
    Och det dröjer väl inte länge förän de bestämmande öppna ättastupan igen.....För vi som är sjuka har tydligen inget människovärde i deras ögon :(

    Ha en bra dag och en trevlig helg min vän , varma kramar :))

    SvaraRadera