måndag 29 augusti 2011

Jag är väl galen men.....



i morse fick 4-fota äta frukost inne.Dartarna fick gå i gemensam hage,till vänster om stallet o vägen till skogen.Nikkita en rejäl genomgång av fötter utredning av svans o man,sedan åkte westernsadeln på!!!
Är säker på att det är 4 månader sedan någon satt på ryggen.Jag hoppade upp och skrittade runt c:a 30 minuter i Gunnarhagen.Det var väl inget,den stora bekymret var en stängseltråd som hängde på en stolpe i skogshagen men det hindret segrade jag efter bara 30 sek.

När jag ansåg att ridturen var över skulle jag rida emellan uppbindningen och min stigaupp pall.Dååå kom stoet och halvaraben fram.Den dragkampen tog längre än skrittturen.Jag menar vi rider mellan träden i skogen där det är mycket mindre med plats!



Jag var alltså tvungen att hoppa av eftersom hästen surade ihop och gick upp på bakbenen men gick in i stallet och hämtade ett spö och fick min vilja igenom från marken.
Min fråga är "Vem vann?"

Blev det oavgjort då?


Nu när det går mot mörkare tider kan jag trösta mig med fina vårbilder.Bokskogen i Blekinge är magisk på våren och detta är vägen till min syster!

1 kommentar:

  1. Ridturen verkade härlig, och slutade ju lyckligt!
    En bokskog om våren är underbar!
    Kram Karin

    SvaraRadera