onsdag 21 december 2011

Ibland har jag tur.

Detta mina vänner är en liten goding,Atomic heter han.Har precis återhämtat mig från dagens chock!
Min tisdag började lite så där,har sovit bra men jag känner mig faktiskt lite sjuk.Inte fibrovärk utan annan olust i kroppen nästan som feber och halsont.Var uppe tidigt i morse och så släpptes 4-fota ut tidigt oxå.Har sovit hela förmiddan,vaknade åt lite och så skulle jag släppa ut 4-fota på storgärdet tänkte jag.Tog Vickie med ut i koppel,vilken tur det var då!
Öppnade upp så de kunde komma ut i hagen,ropade och ropade inga hästar!!!Hade jag drömt att jag hade släppt ut dom i morse?
Gick och visslade,ropade och rätt som jag tittar kommer de PÅ MIN GÅRDSPLAN!
Hade glömt att jag tog in dem vid huset igårkväll så de hade tagit närmsta vägen när jag ropade hahaha.

De som aldrig varit hos mig kan ju inte begripa detta.Jag har 2 rasthagar,en vid huset och en bakom stallet.Bakom stallet kan jag koppla på ett storgärde där de går på sommaren.Just nu är alla hagar ihopkopplade så de kan röra sig över en jätteyta.Det finns även 5-7 stycken öppningar där jag kan ta ut respektive släppa in hästar eller människor för all del.En öppning blev igår utgång och jag glömde att stänga och i min feberhjärna i morse glömde jag bort att den var öppen.
Det är därför jag alltid behöver göra lika varje dag.Måste vara 4-kantig och tråkig.Annars blir resultatet som nu på lunchen men måste ändå tillstå att de är väluppfostrade mina 4-fota,de kommer när jag visslar....för det mesta =)

1 kommentar:

  1. Vilken tur du hade, att alla hagar var ihopkopplade, så de inte hade rymt!
    Det måste vara härligt att vara häst hos dig, att ha sån stor yta att röra sig på
    Kram Karin

    SvaraRadera