söndag 25 december 2011

Juldagen

Sitter i skummet och sammanfattar dagen,som har gått på räls.Vi har haft kalkonmiddag,som alltid på juldagen.
Jättegott som mat-Tina säger.Underbart att slippa all julmat som slunkit ner under flera veckor nu.
Alla två barn med respektive och småprinessorna har varit här.Allt avslutades med en julefterrätt förstås men om jag skippat den hade det blivit ramaskri iaf från J =).Ris a la malta =).

Den enda förändring jag gjorde var att senarelägga middagen till em,eftersom vi var iväg igårkväll ville jag undvika stress.
Fungerade finfint!

Ingen hade ro att stanna länge,här nere och kanske i hela landet är det stor utekväll.Många går ut på lokal på juldagen.
Mannen och jag har suttit framför dumburken,kollat in Indy på 5:an och jag har haft stickningen för händerna.Druckit lite kaffe och en Amarulla,mycket godare än Baileys!

Morgondagen får väl bli innedag som jag såg på vädret.Halvstorm och regn på tvären!

Nu inte många dagar kvar på detta året.Får väl se tillbaka,göra en summering,det gör ju alla så här års eller?

2 kommentarer:

  1. GOd fortsättning!!
    Du verkar ha haft en fin julafton och juldag!

    Vi är också en ganska många på julafton och firar den numera hos min dotter.
    Idag har vi tagit det lugnt, imorgon blir det seniordans hela dagen. Roligt och behövligt efter julmat och mycket stillasittande.

    Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Det är tur att du känner mig och vet att jag förväntar mig ris a la malta :D Tack för jättegod mat som vanligt!

    SvaraRadera