lördag 3 december 2011

Kväll i skrivarlyan.

Sitter helt stilla och skriver i min lilla vrå.Lyssnar när gubben snarkar.Har väl inte varit någon höjdardag precis.Vi har inte kunnat göra det som var tänkt,regnet har öst ner mest från sidan då.Lite ved har vi iaf fått ner i källaren.
Vi har haft en smärre sjö på gårdsplanen idag.Som tur är sjunker det ganska snabbt undan,annars skulle jag behöva en liten eka för att ro mig till stallet =).

Fick ta in 4-fota lite tidigare idag,täcket Nikkita hade på sig dröp,hon skakade och det gjorde även lilleman.Han premiär hade på sig sitt nya fleecetäcke,det var inte populärt men det satt kvar.Sist vi hade täcke på honom lyckades han få det av sig,fråga mig inte hur han bar sig åt =).

Laddar för julbord nere på Bergslagskrogen söndag lunch.Har på känn att det inte blir många knop efter den lunchen.Önskar lite värme nu,fryser in i märgen.Men jag är ju som jag är och skulle det vara sommar och varmt skulle jag ändå frysa,sån e jag!

Min lilla Atomic!
Någon som vet vilken hundras detta är?
Jag vet,väldigt ovanlig,finns inte många i Sverige.Kanske får jag bli fodervärd till en till våren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar