tisdag 27 december 2011

ojojoj

Det var ganska allvarligt med hunden!

Jag vaknade sent efter en härlig healing igårkväll över nätet,sov jag som ett barn.Halvnio klev jag ur sänghalmen,sur eftersom det är svårt att komma fram till veterinärerna.....fem i nio hade jag fått en tid 9.40,fick rappa på lite,ringde storflickan så hon släppte ut 4-fota,själv skulle jag få kläder på,ett glas fil fick duga som frukost och sen iväg!Piuh.

Väl där var det trevligt att träffa Katarina som är världens bästa veterinär,enligt mig då.Bra med djuren och kunnig.
Efter blodproven som var lite besvärligt att ta,Vickie har aldrig varit hos djurdoktorn och slingrade sig en smula,men de visade dåliga levervärden!!!!!4 plåtar specialfoder,återbesök om 14 dagar.
Sen får vi se.
Det kan bli en större apparat med inläggning på klinik för biopsi och inte vet jag om det kallas dialys på hundar.Om 14 dagar vet vi mer.

Stackers lille vovven!

Dietmaten och räkningen slutade på 3000 för mig,hur mycket försäkringsbolaget fick betala,ingen aning.
I em och kväll har hon ätit och fått behålla maten!

Nu ska jag koppla av i soffan och en deckare från England, Lewis.

Alla har åkt hem nu vi har haft massageafton.Massörskan C kommer en gång/månad hem hit och knådar mannen och våra flickor.

Ps.förra veckan fick vi besked om att vi har för mycket järn i vårt vatten,det är inte bra!!och en liten hundkropp tar ju stryk fortare än oss 2-benta.Har läst på idag om för mycket järn och hua vad jag har lärt mig.Funderar på om överskottet på järn som ger en obalans i kroppen kan vara boven till min värk,inte helt utan att det KAN vara så!Mina värkbekymmer började när vi flyttade hit!ds.

2 kommentarer:

  1. Oj, stackars lilla Vickie, hoppas att allt ordnar sig!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Stackars vovven och stackars din plånbok.

    Gott Nytt År kramkram Cattis

    SvaraRadera