onsdag 16 maj 2012

Barbacka ute i backen.

Tog en liten sväng på den Gråa ikväll.Använde den barbackagjord jag köpte för några veckor sedan.Det som är så bra är att jag känner när hon tänker bli rädd för vad det nu kan vara,ett löv som prasslar eller en sten eller trädstam tja nästan vad som helst som kan tänkas vara farligt.
Finns inget bättre än att sitta på ryggen på en springare och bara njuta av naturen,all dofter.

Hoppas att det blir bättre med rädslorna när vi kommer igång riktigt med ridningen.Just nu blir det mest skritt och lite travövergångar.Väntar med hårdjobbet till alla sprutor är tagna.Hoppas att veterinären kommer nästa vecka.

Tittade lite på blocket efter en bättre begagnad trailer.Just nu har jag en enhästars och den fungerade bra när jag bara hade ponny´s men jag är osäker på om den fungerar på denna donna jag har nu.Hon har lite fobier i dörrar och jag kan tänka mig att hon tycker den är för smal.Har inte vågat prova om hon går in i den.Eftersom hon är lättlastad i vanliga hästsläp vill jag inte ge henne möjligheten att trilskas,hon är ju ett sto och de får så lätt ide´er.
Min tanke är att kunna åka iväg på träningar i första hand och kanske någon tävling i framtiden.


Hoppas på uteväder denna långhelg,har en hel del att göra i skogshagen.Hälften av alla stolpar är islagna,isolatorerna ska dit och tråd ska upp och sedan resten av stolparna slås i förstås.Mitt provisoriska växthus till mina tomaterna ska iordningställas och frilandet ska rensas på ogräs så jag kan sätta lite potatis.Det är utejobb som står på tur sedan har jag en lista för innejobben om det skulle bli *skitväder*.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar