fredag 18 maj 2012

Berta ringde idag!

Lite får jag ta på mig men det är ju inte bara jag som ska höra av mig eller.....min lilla syster(Berit heter hon egentligen) som är efter mig hade försökt nå mig på min mobil men hade ett gammalt nummer.Faktiskt 2 nummer tillbaka.Har ju bytt 2ggr i höstas.

Hennes sambo har 50-årskalas nästa lördag 26/5 och mannen har bestämt sig för att åka upp.Jag stannar dock hemma denna gång.Har lovat mor att jag kör hem henne den 7/6.Därefter tar jag tåget upp till Karlstad och reikikurs.

Nu har Atomic´s kompis kommit,ja det är hans halvbror de har samma pappa.De är väldigt lika,båda har en vit vänsterbakfot(en liten strumpa) och en vit stjärn i pannan.Losec har en lite större(stjärn) och det är ju bra för då är det lätt att skilja på dem.Lovar att ta några bra bilder så ni får se.Tog några med mobilen men misslyckades att ladda upp dem på facebooken igår.Vet inte men något tjall på mobilnätet var det allt.Det har aldrig misslyckats innan.

Tänk vad känsliga vi är i denna datortid.Irriterade om datorn är långsam,om nätet strular.Tänk när vi bara hade snigelpost.Var vi inte lyckligare då?Mindre stressade?

Idag har jag gjort skogshagen klar.Den Gråa får gå själv i egen hage ,bredvid,ett tag så de små blir riktigt bundis.Ska ta av bakskona på Nikkita på måndag när hovis kommer.Vill gärna ha alla i samma hage.

Over and out for now!

1 kommentar:

  1. Var på Alnarps museum, 2 mil från mig, ang Hovslageri, och detta var ett helt mysterium. Inte visste jag att hästar kunde "stå framför sig" och "bakom sig" och vara "hjulbenta" "kobenta" och att man då fick kompensera detta med hur hoven skulle vara.
    Ha en fortsatt bra helg!
    Kram Karin
    PS Mina potatis har precis stuckit upp näsan ovanför jorden!

    SvaraRadera