lördag 12 maj 2012

Uppe klart före tuppen.

Har vaknat hur många ggr som helst i natt.Nu är gubben hemma och han snarkar så sängen skakar.Till slut var det lika bra att stiga upp.Har druckit min 1:a kopp the.Planerar för dagen som blir full av aktivitet som det ser ut.

Fylla hästtransporten med "skit" som ska till återvinningen.
Ner till E och barnbarnen.B ska klippa sig och jag ska mysa med mina prinsessor.
Klippa gräs.Om inte vädret ställer till´et.Enligt bondepraktikan om det regnar idag blir det dålig höskörd.Undrar hur det blir när det är molnigt då?Mediumskörd då kanske =).
Handbollsfinal i bästa soffan framför "nya" platt-tv´n.
Någonstans mitt i allt ska det fixas något att stoppa i magen.

Helst vill jag hinna rida en sväng på den Gråa också.Har definitivt bestämt mig för att inte betäcka Nikkita.
Nu när jag är tillbaka på banan med ork&energi måste jag koncentrera mig på min arbetskarriär.Att avla och ta fram föl är inte det som min energi bör läggas på utan ha mina 4-fota som hobby och daglig motion i form av ridning och pyssel.Det finns inget som går upp mot att vara i stallet.Undrar om jag nånsin blir vuxen?!
Två 4-fota räcker.Jag måste inte fylla stallet bara för jag kan och har plats =).Om det går som jag tänkt kommer jag att arbeta mer och mer ute och min hemmatid bli allt kortare än innan.

Jag är så klok så!


http://www.anna-lena.se/grafik/banner468x60px.jpg är en sida jag läst mycket på.Hittat mig själv och vägen till framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar