torsdag 3 maj 2012

Vecka 18 i sammandrag.

Denna vecka har mor kommit ner.Vi har pysslat ute mest.Växthuset är rengjort med högtrycket och gurkorna utsatta.

Ett provisoriskt växthus för mina tomatplantor ska monteras under köksfönstret på söderväggen.Allt finns hemma bara att sätta igång.Har börjat med att klä väggen med plast så ska fönster och lite reglar dit,blir bra hoppas jag.

Barn och barnbarn var här på lunch i tisdags.

Arbetstränat 2 dagar.

Igår var jag hämtade en begagnad platt-tv 42-tum HD.Så nu åker tjock-tv´n ut!Gubben sur som ättika eftersom jag nu måste möblera om.Hämtade även beställt tyg till nya gardiner till rummet.Kommer bli sååå bra.

Var på Lantmännen idag och hämtade gödning.
Harvat det ena gärdet som viltsvinen bökat sönder.Nu ska där gödas och vältas så om vädret är med oss blir det mkt hö till 4-fota!

En kompis till Atomic kommer troligtvis på lördag.En dart från Majken och jag har lovat att träna Losec som han heter.Lite promenader i skogen,vänja honom vid träns,tömköra lite kanske rent av sadeltämja.Vill ju ge igen lite när de är så hyggliga som lånar mig en sällskapsherre.

Nikkita åker till Strömsberg och fästeman runt den 20:e maj och kommer inte hem förrän vi ser att brunst uteblir.Det blev fuxhingsten.

I morgon fredag har jag sambandsmöte med kursledarna och AF.Undrar om jag kan hålla tand för tunga.Har mycket svårt för min handledare från Af.Ska få healing nu ikväll från Thorbjörn och meditera på förmiddan innan jag kör över till B-H.Allt för att jag ska vara lugn och inte så rapp i käften.Det gör ju inget om jag kan hålla mig kall.

Önskar mina besökare en härlig helg.


2 kommentarer:

  1. Full fart hela veckan alltså :) och jag som var lite orolig att du var sjuk (med tanke på det tidigare inlägget)...
    Bra att inte säga för mycket när man träffar sin handledare - även om det är svårt att låta bli...
    Lycka till!
    Ha en underbar helg!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Losec var ett roligt namn på en häst, om det nu är en häst alltså!
    TV:n blir säkert bra, trots mannens protester i början. Jag värjde mig länge mot en färg-TV, det tog flera år innan jag ville skaffa en sådan. Helt onödigt tyckte jag. Men så fick vi ärva en....och jag kunde inte säga nej. Efteråt tyckte jag att det var jättefint med färg, och förstpd inte varför jag hade varit motståndare i flera år.
    Vi har vår tjock-TV kvar....
    Kram Karin

    SvaraRadera