torsdag 10 maj 2012

Piuh

Färdigjobbat för denna vecka.Det har varit slitigt...för huvudet.Idag strilar regnet skönt ner på "mina" åkrar.Blir fint med hö...kanske.Får kolla upp bondepraktikan på bildbloggen,blev så glad när jag hittade den så den är sparad i favoriter.
Fortfarande är det kalla nätter,en seg vår och inte före N-pingstrakten.Vi brukar ligga 3 veckor före,men inte i år.Jag vet att så här års har jag en del år haft hästarna ute för sommaren.

Ska åstad och hämta mina tuppeweresaker nere hos lillflickan.Hon ville följa med hem sedan eftersom M skulle ner till byn och J är inte så glad för att vara ensam hemma =).
Nästa vecka jobbar jag 2 dagar sedan blir långhelg och veckan därpå blir det varannan dag och då ska jag på nya stället där de lagar all mat själva.Ska bli riktigt roligt.

Idag i Johannishus fick jag heala C som var yrslig och hade huvudvärk.En av kontoristerna med täppta bihålor och en massa uppdämd stress och en lärare med ryggvärk....alla kände sig bättre efter.
Det dröjer väl inte länge innan man blir kallad trollpacka eller häxanki eller nått *asg*men det brukar inte röra mig i ryggen vad andra säger.Hellre omtalad än bortglömd =).

Over and out for now!

1 kommentar:

  1. Haha... häxanki och jag kallas svampanki...
    Så skönt att det går så bra för dig nu :)
    Javisst är den bra sidan med Bondepraktikan.
    Ha det gott i helgen!
    Kram

    SvaraRadera