söndag 15 april 2012

Barbackatur

  Det har varit en underbar dag i Blekinge idag.Lagom varmt nästan ingen vind.

I morse satte jag på damen den barbackagjord jag inhandlade för några veckor sen.
Den har 2 spännen där jag kan sätta dit stigläder och byglar.Vilket innebär en lite säkrare ritt.Satte även på martingallet så jag kunde hindra huvudet att hamna uppe i himlen-säkerhet först.

Min tanke är att träna upp min mellandel den del av kroppen där jag saknar muskler överhuvudtaget.

Åh vad det var mysigt.Det bästa var att jag kände innan damen fick fnatt och tänkte hoppa i sidled och jag kunde korrigera innan hon hann blinka =).Kanske lägger jag aldrig mer sadel för detta var en underbar ridtur,den bästa på år och dar!

Vid lunchtid satte jag mig i min lilla bil och for upp till Å för att hämta en anteckningsbok jag glömde där i veckan.Sedan styrde jag söderöver till Rödeby till lillsyster och lämnade en tömkörningsgjord hon behöver till sin Atlas som är under inridning och just idag för första gången hade sadel på ryggen-inga protester av hästen,innan sommaren är slut tror jag hon rider den lille nordsvensken.




H följde sedan med mig upp till stall Annelunden för att titta på en Welshcobhingst.Inte helt uteslutet att jag väljer den hingsten.En mycket trevlig herre,helt ko-lugn nästan valacklik i temperamentet.




Kombinationen welshcob/arab kan bli väldigt bra.

Efter det körde vi hem till H och jag gjorde en healing på henne och den lyckades även den.H har haft problem med bihålorna och jag fick loss det!Tog fram min novafon och körde lite på hennes knä(handbollsknän)och även där fick vi bort lite "skit".
Sista anhalten innan hemgång och kväller var Yxnarum och A´s flickors hästar som även de fick en healingomgång.Återstår att se om det blir någon bättring.Det visar sig ....

En mycket nöjd fru Andersson sitter i soffan och gör en sammanställning av helgens bravader.Det har hänt mycket.Jag har tagit bort gammal taggtråd i L-hagen och satt upp elband,ridit,rensat bort allt ris från häcken som är nyklippt,Johanna har varit här och hämtat hästskit,varit runt och varit social,kollat på hingst (i natura),healat......en BRA helg!

Nu väntar arbetsvecka med utökad arbetstid.Från 3 tim/dag 2 dagar /vecka -4tim/dag 3dag/vecka,härliga tider finfina tider....

Over and out for now!

2 kommentarer:

  1. Är så glad för din skull! Du har flyt som ungdomarna säger!
    Healing verkar vara din grej!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Kanonhelg ser jag!
    Snygg hingst, den på bilden - är det den du tänker använda?
    Bra om du kan komma igång med healing på allvar och hjälpa både djur och människor... tror som Karin - det verkar vara din grej!
    Ha en bra vecka!
    Kram!

    SvaraRadera