lördag 21 april 2012

En morgon som ljuder av småfåglarnas orkester.

Vaknade tidigt fastän jag kom i säng sent eller tidigt.Det beror på hur man ser på det.Uret rann iväg till bortåt halv 2 innan jag släckte här nere.Låg och slötittade lite dumburken innan jag kunde somna in.Vaknade ändå halv 6 och var pigg!Duschade och gick ner för min dagliga hutt(nonijuice) lite gott the och startade upp datorn.

Fyrfota har fått morgonhö.Solen har precis tagit sig upp över trädtopparna och en orkester av småfåglar gör sitt yttersta för att överrösta varandra.En underbar morgon i Blekinge!
Sitter och känner in vad jag vill och behöver göra innan jag packar min övernattningsväska och rattar över till syrrAnn.

Det blir nog en liten runda på Nikkita i skogen först.Sedan stalltjänst och iordningställande så mannen kan fixa djuren till kvällen.Lunchen är klar sedan igår.Lasagne som stått till sig över natten.Kan det bli bättre?

Kvällen blir magisk.Får säkert något gott att äta och dricka.Att komma bort en stund och bara vara.Nästan lite terapeutiskt.Vem behöver en terapeut när man har en storsyster som lyssnar!

Och vägen till en vän är ju aldrig lång och är ju så sann!Denna bild är tagen på våren mellan vårt och Måstad precis när bokarna slår ut.På sina ställen är det som att åka i en lövtunnel av skirt grönt.

Blekinge på våren och sommaren går inte att jämföra med något annat jag vet, jo förresten våren uppe vid ödekyrkan i Kolmården.En kyrkoruin som svämmar över av gullvivor,suset i de gamla träden som berättar om svunna tider.Lämningar efter munk&nunnekloster och den gamla spökeken där hästarna skenade.

Jag ska fånga dagen!Vad ska du göra? =)



2 kommentarer:

  1. Låter som en bra dag hos dig! Fåglarna håller konsert även här och gör sitt bästa för att överösta varann :)
    Har satt igång tvättmaskinen, hämtat ved och ska tända i spisen en stund... och sen kakelugnen så det blir varmt till barn och barnbarn kommer på e.m.
    Men innan de kommer ska jag ta en tur till Linköping och hälsa på Lasse... hoppas han mår lite bättre idag...
    Önskar dig en underbar dag och kväll tillsammans med syrran!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas du och syrran hade en fin helg. Har både stora- och lillasyster, men inte sån intim kontakt som jag hade önskat.
    Kram Karin

    SvaraRadera