måndag 16 april 2012

En liten tur...

...på den Grå nu ikväll.Blåste lite så jag tog det säkra före det osäkra och sadlade på trots att jag hade en annan tanke igår.Jag är så klok så =).Väldig pigg var hon.En hel drös med rådjur skuttade fram  både här och där.Är väldigt tacksam att jag inte mötte några vildsvin.Men spåren efter de små marodörerna bara ökar för varje dag.
Mina skogspromenader med jyckarna är ett minne blott.Vågar helt enkelt inte i fall jag möter dem(svinen)!Tar lite mer svinsäkra promenader med hundarna.

Idag har dagen svischat förbi.Nu ikväll är jag inte mer trött än annars.Snarare tvärtom.Har mer energi än nånsin.Funderar på om healingen jag ger även boostar mig för jag hade svårt att komma till ro igårkväll.Släckte här nere vid midnatt.Låg och läste en bok som Mats Strandberg skrivit tillsammans med Sara Bergmark Elfsgren."Cirkeln" en ungdomsbok som sög tag i med en gång.Nästan lite läskig.Fick ett mail att bok nummer 2 "Eld" som verkar vara en fortsättning fanns att köpa på Bokia.Lutar åt att jag beställer den.Läser gärna ungdomsböcker.Har läst flera av Kim Kimselius.

Funderar fram och tillbaka om hur jag ska göra angående Nikkitas eventuella betäckning.Får vänta och se om jag får någon vink från universum.Än är det ingen panik,har några veckor till innan det börjar brinna i knutarna.Har ju lilla Totte,han kan ju inte vara här själv om den grå ska åka iväg.Mhm det tål att tänka på.

Har beställt tyg på ellos.Ska sy lite tänkte jag.Måste ju använda min fina symaskin jag köpte i somras.Har en tanke på ommöblering i tv-rummet,en rumsavdelare och matchande kuddar är planen.Det blir ett bra projekt att ha när mor kommer ner om några veckor.

Over and out for now =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar