tisdag 24 april 2012

Vegadagen.

Vaknade före klockan.Längtar till mitt "arbete" eller mera rätt arbetsprövning.När gubben ringde för att kolla om frua var uppstigen hade jag redan varit uppe ett par timmar duschat släppt ut 4-fota och håll på att sörpla the =).

På Vegadagen fyllde mannens far år.Så idag har jag tänkt på Ivan.

Finfint väder idag också inget regn så långt ögat nått,fastän väderpratarna talade om skurar på em.Återstår att se om de har rätt om morgondagen.Regn på ingång i natt.Inte mig emot.Det är torrt nu och ska det bli någe hö så låte´t droppa uppifrån i alla fall på natten =).

Har idag bestämt mig för att betäcka den Gråa.Det blir hingsten borta i Strömsberg(fuxen).Hon får gå där borta på naturlig betäckning så länge det behövs.Eftersom hon är lite till åren räcker det nog inte med en resa ner till Perstorp.Om allt går väl kan jag kanske ta Perstorpshingsten nästa år,om vi alla lever och har hälsan.
Blev erbjuden att ta med min lille fjant så han slipper att bli ensam här.Har några veckor på mig att ordna på annat sätt.

Nu har jag inte varit i skolan på några veckor!!Ni som följt mig ett tag vet att jag inte har varit nådig vad gäller B-H och denna kurs jag går för andra gången MEN nu saknar jag alla mina kurskamrater!I min skalle tar det nu form en tanke om att jag nog kör ner eller åt sidan mera korrekt för en fika på fredag.

Körde ner till J med lite tabletter för att hon ska få ordning på sin mage.De kör ner till Belgien på torsdag.Någon konsert,troligen en punk-sådan.Får en känsla av att det rockenrollbröllop som har surrats om på FB kan bli av nu då och då kommer lilltösen hem som Fru Jacobsson.Återstår att se om min aning slår in.

Och i morgon kommer C.Det blir massageafton i Verperyd.Vad det ska bli skönt!

1 kommentar: