måndag 23 april 2012

Min måndag.

Vaknade av att gubben frågade om han skulle ta min bil i morse.Visst skorrade jag knappt vid medvetande.Lite senare idag kom jag på att min bil var fulltankad och står nu på F17.Jag får ju givetvis ha finbilen men den hade inte så mycket soppa i tanken och min plånbok är rätt så tunn just nu, och igen,mannen glömde att lämna bensinkortet hemma.Det har han med sig :O!

Funderar nu på om finbilens bensin räcker när jag ska arbetsträna 3 dagar i rad?Kan tyckas vara ett i-landsproblem.

E ringde i morse och berättade vad lillflickan hade svarat på frågan vad hon önskade sig på sin födelsedag.
"Jag önskar mig 12 saker"
-Jaha säger modern.Men vad?
"Klubbor"
-Vad för klubbor?
"Godisklubbor och sen önskar jag mig pinnar"
-Pinnar?
"Ja jag ska bygga ett mästerverk" säger den lille raringen.Visst är de härliga dessa små människor?!


Idag har jag njutit av att vara ensam,vårsolen,hämtat andan efter en intensiv helg.Tvättat lite grann.For ner till byn för inköp av dammsugarpåsar.Har eldat lite i pannan för varmvattnet.Gjort stallet på dagen,för det mesta gör jag inte det förrän på kvällen.Har kommit ihåg att ta in posten,hejja mig!Ätit fisk och en råkostsallad.
En bra början på denna vecka.Nu är det bara att tänka sig resten av veckan i samma anda-positiv.

1 kommentar:

  1. Haha... tror din käre make gjorde så med flit ;) han tänkte nog att du skulle tanka...
    Skönt med en mjukstart på veckan - ja, du har ju inte legat på latsidan precis, men ändå skönt att ta det i sin egen takt.
    Visst är de härliga, barnen, med sina tankar, funderingar och önskningar :))
    Ha en skön fortsättning på veckan!
    Kram!

    SvaraRadera