fredag 25 november 2011

Det har hänt något mer....

Jag märkte idag när jag gick ut till 4-fota att jag går annorlunda!Rakare i ryggen,högre stegsekvens,har en starkare och stoltare hållning.Nästan som för 10 år sedan innan min ridning blev lidande av min värk.Visst har jag värk fortfarande men den ligger liksom under en hinna eller hur jag ska förklara.Hur detta är möjligt kan jag knappt fatta själv.Men det är så här det är nu och jag är glad.Detta kan kanske liknas vid när någon blir frälst.Vad vet jag?

Provade mer reiki inatt.Somnade inte som natten innan men fick ändå andra starkare upplevelser.På något sätt känns det som jag har kommit till vägs ände i en positiv bemärkelse.Jag har hittat verktyg som hjälper mig i att fortsätta framåt.Jag har blivit upplyst =).

Har så länge varit låst i mitt ekorrhjul och inte hittat nödbromsen.Jag skyller detta på miljön runt mig.Doktorer,myndigheter,nära bekanta ja alla får en slev av min upplevelse av att inte bli tagen på allvar.
Att få höra att du ser ju inte sjuk,när ska du börja jobba igen då?Bristen på respekt har ibland nästan golvat mig!
Många har inte hört vad jag sagt vägrat att lyssna på min upplevelse och hur jag känner,hur min kropp reagerar på väderomslag,kyla,värme,aktivitet o.s.v.

Nu har jag bestämt att inte lägga krut på vad andra tycker och tror sig veta bättre om mig och min sjukdom.Det måste väl alla begripa att professor blir man i och på sitt eget område.Under alla år har jag letat på nätet,läst böcker,provat på både det ena och andra men inte hittat något som fungerat.
Igår levde jag efter devisen:

  • Bara för idag ska jag inte vara arg.
och dag blir mitt mantra:

  • Bara för idag ska jag inte oroa mig.
Jag ska njuta av att det är helg,äta något gott ikväll,ta en tur ut i skogen och bara andas.
Ha en härlig helg ni också som kanske tittar in till mig.

3 kommentarer:

  1. Hej Anki
    Jag har följt dig ganska länge här på din blogg. Jag lider med dig fast jag egentligen inte vet så mycket om din sjukdom. Men jag förstår att det är otroligt jobbigt för dig. Men när jag läste din blogg idag så blev jag jätteglad för din skull. Hoppas verkligen att det håller i sig.
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  2. Åh är du Sussie (Lennström)min bästa vän?OM isf så.....hemlig?Undrar jag då?OCH var för inte en liten signal...på luren?Hade kanske gett lite feedback???

    SvaraRadera
  3. Om det är dina nattliga övningar som ger dig spänst i stegen, så fortsätt med dom!
    Jag menar inte att vara ironisk, blev glad åt vad du skrev, hoppas att du förstår!
    Kram!
    Karin

    SvaraRadera