måndag 21 november 2011

Får väl ta det lite easy....

bilden lånad från nätet.


och ta en kopp the eller något.Skulle va duktig tänkte jag och tömköra Nikkita innan hovis kom och det gick ju bra.Han började med Totte.Min tanke var att jag skulle jobba honom medan stoet fick manikyr.Så långt allt väl.
Gick ut i Gunnarshagen med långlinan och bästa longerpisken.Allt gick som tåget till något small i stallet då fick lilleman panik och lyckades slita ikull mig och dra mig några meter-duktigt!Han gick själv i backen men tror han mest blev rädd.

Fick alltså bita i det sura äpplet och gå tillbaka något steg.In i rondellen och då gick allt bra =),han är ju inte gammal och behöver stödet från staketet.
Märkligt det där att man aldrig lär sig att fast det går bra måste man skynda långsamt.Hörde av syster att hon gick på en mina med sin nordsvensk och fick bakslag även hon.....

Annars idag en grådaskigdag i Blekinge,inte så kallt 8-9 +,inte illa!Om man jämför med förr året så hade vi snö vill jag minnas.
Sista rycket med adventspysslet.Gardiner ska upp i köket.En maxirunda ikväll när mannen kommer hem.Skåpen gapar tomma.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar