tisdag 21 februari 2012

Hua.

Natten till tisdag trodde jag bestämt att huset skulle blåsa bort.Själv låg jag länge och försökte somna fastän jag var så trött att jag med säkerhet hade kunnat stå och sova.Det är lite så med mig att när tröttheten blir för stor är det nästan omöjligt att somna in.

Efter några timmars bortdomning vaknade jag av att blåsan var full,fick göra en reikirunda för att somna om,kände lite i halsen också och med tanke på att jag nu vistas i en miljö som är helt okänd för min kropp,alla för mig okända "fritisbaciller" måste ju hoppa på mig just nu haha.Nästan som när jag vande in mig med barnbarnen.

Halsen känns något bättre nu på morgonen.

Mannen fodrade mina 4-fota innan han for till sitt arbete i morse.Den Gråa undrade lite när frukosten kom så tidigt och hade inte ställt sig upp ännu =).Skulle inte vilja byta bort min andra hälft för allt smör i småland.

Annars idag tisdag får den uppskjutna resan upp till Ingela bli av,väglaget har säkert blivit lite bättre än i söndags.Vill hämta min barbackagjord som jag tänkt använda nu när jag ska "köra" igång den Gråa.En gjord att fästa stigbyglarna i så jag kan ha något att stå emot om hon får spel för någon stubbe eller rotvälta.Att rida barbacka stärker upp min mellandel + att det är lite varmare.

1 kommentar:

  1. Det blåste mycket här också i natt, och snöade ymnigt. (Vi är i sommarstugan.) Men dagen har varit fin, med en lång skogspromenad. Nu är det röda skyar på himlen, och min bror som var sjöman sa alltid: red skyes in the evening, give the sailor a good day.
    Kram Karin

    SvaraRadera