lördag 11 februari 2012

Uppe redan...

...och det är lördagsmorgon.Har sovit bra men vaknade som jag gjorde förr tidigt,pigg och utvilad.Inte som förr stel och värkbruten efter en natt med obefintlig sömn.
Min fredag blev så bra som jag önskade,alla bitar föll på plats.Talade i telefon med en massa trevliga människor.Fick bara positivt bemötande överallt.Kanske är det tankens kraft och mitt nya sätt att se på mig själv,min situation,mina möjligheter.En man tyckte absolut jag skulle skriva en bok om min resa.Har nu en bok till i mitt huvud som processar i min hjärna.

En boktitel som jag har skrivit ner och som kan bli arbetsnamnet på ett av projekten."En lucka i livet".Jag har ju fler "böcker" i mitt huvud.Nu gäller det att skaffa mig skrivrutiner precis som mina författarvänner säger att man måste ha.

Och AF-tanten fick tji,jag hade rätt!Hoppas hon lärde sig att inte uttala sig och hota med åtal-fängelse när hon bara hade "tofflor" på fötterna.Jag vandrar numer med rejäla kängor på mina fötter =)med stålhätta(ler inom mig när jag tänker i bilder).

Känner mig så energisk,stark och oövervinnlig.Ett litet frö sticker upp ibland en orostanke-tänk om allt detta svarta kommer tillbaka.Livet har ju en tendens att gå i vågor och kanske för att stärka oss drabbas vi ibland av olyckor,sjukdom,kylskåpshaverier,punktering på bilen eller annat elände kanske för att vi ska kunna känna den glädje jag är i just nu!

Idag är dagen jag tänker sadla på den Gråa.Ta mig en tur ute i backen.Andas in doften av skog.Har saknat mina ridturer,lugnet,rytmen bara jag och en 4-fotavän i harmoni.Har inväntat en mildare temperatur för vem vill frysa.Mobilen med inbyggd kamera ska givetvis dokumentera min första ridtur på evigheter.Delar den med er här senare idag,om inte något annat kul inträffar......

2 kommentarer:

  1. Åh... är så glad att livet har vänt och går åt rätt håll för dig igen - Härligt!
    Skulle gärna sitta på hästryggen igen - många år sen senast...
    Väntar på bilderna från dagens ridtur:)
    ... och ser fram emot att få läsa din bok (eller någon av dem) :)
    Ha en bra helg!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas att din ridtur blev som du ville ha den.
    Och att skriva en bok, DET hade passat dig!
    Kram Karin

    SvaraRadera