onsdag 22 februari 2012

Tar en dag "ledigt".

Efter 2 dagar ute i verkliga livet tar jag en dag ledigt och struntar i att köra till B-H.Talade om detta redan förra veckan för mina kursledare att jag tänkte hoppa denna dag.Jag vet hur kroppen brukar reagera.Gick till sängs före gubben igår och är uppe före mannen nu på morgonen.

Var upp till Ingela igår och hämtade min beställda barbackagjord hittade ett ulltäcke i realådan och en hoppsadel för en spottstyvel.Provade sadeln och som jag kan se sitter den som en smäck.Sadeln är inte vacker och väldigt sliten och nött men vad gör det i skogen.

Kanske kommer A upp i dag och hälsar på,hon får hjälpa mig och bestämma om sadeln ska stanna här eller inte kanske provrider jag den för att bli helt säker.Jag hade en hoppsadel till Donna som jag sålde när hon flyttade till Ulfsmåla.Trodde ju inte att jag skulle ha någon användning för en....som jag mådde då men jag har ju hamnat i ett annat läge nu!

Nu idag regnar det småspik och +grader,inte är jag ledsen för det.Fram mot kvällen ska det blåsa upp kanske stormbyar och det gör ju bara att snön försvinner ännu snabbare.
En långpromenad med hundarna blir det nu på förmiddan och sedan ska jag köra upp till en granne och titta hur stor hennes fölis blivit och hon var och hämtade en ny häst i Danmark förra veckan.Den ska vara en syn för gudar!

Ha en härlig dag ni som ev.tittar in till mig.

1 kommentar:

  1. Det är nog skönt med en ledig dag mitt i veckan och framför allt bra för din värkande lekamen... ta inte ut dig för mycket nu.
    Här är mulet och grått, några plusgrader, fåglarna kvittrar :)
    Ta ett foto på den danska hästen - nyfiken!
    Ha det bra!
    Kram

    SvaraRadera