torsdag 16 februari 2012

Tisdagsmöte i Listerby

Brukar egentligen vara i B-H på min kurs men denna tisdag,alla hjärtans dag, hade jag ett möte inplanerat med AF´s representant och Listerby´s rektor I.J.Att ett möte med verkligheten kunde tömma mig så kapitalt på energi.Kanske för att jag varit lite "ute" i så många år när jag levt i mitt svarta hål.Jag hade absolut inte orkat att vara på kursen och sedan på mötet.Det var ett bra beslut av mig att hoppa skolan.

Jag ska f.r.o.m. måndag nästa vecka vara på Listerbyskolan och arbetsträna 2 fm-dagar i veckan.Börjar med 3 tim/dag.Tant Anki ska prya som mattant=).Min gamle vän A som arbetar i köket sedan några år på 80% nämnde förra veckan :Varför kommer du inte till mig och arbetstränar.Min vän A och jag har nästan i hela min Blekingehistoria varit arbetskamrater på 2 arbetsplatser innan.Vi känner varandra ganska väl.Har liknande intressen+att A har en härlig humor.Vi passar ganska bra ihop =).

Några telefonsamtal i fredags bäddade för denna lösning.Det kan om detta fungerar generera i ev.timanställning i framtiden,vilket inte alls känns fel för mig.Kan tillägga att jag även hade fått möjlighet att prya i köket på F.17 men framtidsmöjligheten var noll där.Närmre till F.17 men en framtid kanske inom kommunens tak gör att restiden till Listerby känns OK.

1 kommentar:

  1. Verkar vara en bra lösning - och bra med någon man känner sen tidigare och som man vet att man trivs med. Bra också att kunna börja med bara några timmar per dag och sen gå upp i tid, när man känner att kroppen är med på noterna... och bra med chans till en timanställning. Det blev visst en väldigt många bra det här... och det är väl bra :)
    Ha en skön helg!
    Kram

    SvaraRadera