lördag 4 februari 2012

Riktigt vintrigt med både snö och kyla.

Tyvärr är det kallt både ute och inne.

Vet inte när jag gick och la mig kl.9 en fredagskväll.Men jag var ruskigt trött igår.Var uppe med tuppen (6),eldade en tur ner till VC och apoteket.Hem och eldade ännu mer.Startade ugnen,satte en vetedeg och en äppelkaka så på em vid 2 satte jag mig ner en lite stund.Då var det middagsdags och ugnen gick på högvarv hela dagen.

Vi har lånat ett värmeelement av R&K,som står i tv-rummet det kallaste rummet i hela huset.Mannens jobbarkompis ska till Växjö i början på nästa vecka och Jula så ett par konvektorelement ska inhandlas minsann.Kan inte vara fel med en fläkt som skickar runt luften.Just nu använder vi lånade elementet och fläkten som jag använder på övre våningen på sommaren när värmen nästan är olidlig.

13 grader i köket på morgonen och -15 ute.
Annars en fin dag sol och tyvärr en vind som förstör lusten att vara ute.Just nu när sitter här har jag en fleecetröja och en stor mysig filt lindad om livet så mina fötter ska få lite värme.Men jag fryser ändå!

Fläskläggen står på spisen,kålrötter+potatis+morötter skalade.Det vankas rotamos mina vänner!

Släppte ut 4-fota i hagen bakom stallet idag där har de logen att gå in i.Precis allt är fruset i stallet.Bär nu vatten inifrån,vattnet frös för någon vecka sen.Vattenspannarna måste ställas in i sadelkammaren under dagen.


Lääääängtar till våren och värmen,men för nu får man hålla till godo med de bilder jag samlat på mig.


Bokskogen på våren finns det något finare?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar