söndag 12 februari 2012

Jag bara tror att jag kan...

..ladda över mina bilder från mobilen till datorn men det är fel.Jag kan inte!Har försökt på flera sätt men misslyckas.De som vill se bilder från min premiärtur på hästryggen får vänta tills jag kan få experthjälp,så är det bara.Får försöka att målande beskriva för de som eventuellt vill veta =).

Jag är en klok kvinna numera så jag började med att longera några varv innan jag satte mig upp.Men det visade sig onödigt Nikkita var med på noterna och jag förmodar att hon tyckte det var skönt att komma ut lite utanför de staket som kanske kan bli lite begränsande.

Hon pinnade på i ett friskt tempo,taktade lite för brevlådor,stubbar,stenar och de rotvältor som det finns ganska gott om runt här i skogarna.Kan berätta att det inte var lätt att ta bilder med en hand,hitta alla små knappar som ska tryckas på för att föreviga omgivningen.Vi tog "torpetrundan" som jag brukar börja med när mina hästar har haft en längre vila.Den tar c:a 40 min i skritt och innehåller asfalt,skogsväg,redig skog,stenmurar som ska klivas över.Allt.

Hon är så klok den lilla märren när hon kände trötthet i ryggmuskelaturen sänkte hon sig mer i halsen så att ryggen kom upp.Det är ju inte bara jag som är ovan även hon har ju tappat både muskler och kondition.
Hon var så nöjd när vi kom hem och det var jag också.
Min plan är att rida eller tömköra varannan dag,allt för att vi ska komma i fas båda två utan alltför mycket träningsvärk.

Blev rejält frusen efteråt så efter en lunch som fick bli en omelett med lök och ost+den tacoköttfärs som blev över i fredags plus en rejäl sallad blev det soffläge under gosefilten.Är säker på att jag slumrade någon timme.

Idag söndag har jag hållit på hela dan med både det ena och det andra.Bäddat rent,skurat duschen,stickat,dammsugat,mockat,lagat mat x2,tittat på idrott på dumburken.Märkligt vilken energi min gamla kropp nu besitter.Ibland kan jag nästan känna lite rastlöshet.....är så märkligt att gå från soffpotatis till en som knappt kan sitta still.Men det är ju så här jag är när jag är frisk!Även hjärnan har vaknat vilket kan vara bra om jag nu ska ut och praktisera på arbetsplatser om någon vecka.

Lille Totte ska få en omgång i morgon.Han ska få prova ett träns har jag tänkt.Undrar vad han tycker om det.Han är alltid så skeptisk när jag kommer med nyheter.

1 kommentar:

  1. Så underbart för dig! Longera, takta - berätta gärna för en okunnig!
    Kram Karin

    SvaraRadera