fredag 30 mars 2012

Fredag och mannens återkomst till "nästet".

Idag har jag gjort ett jätteröj i stallet.Tömkört storhästen och tagit en maxirunda.Fyllt på förråden som gapade tomma.Handlat till sjuka stordottern som haft feber i några dagar.

Hinner inte blogga så mycket som jag vill.Ej heller surfa runt för att kolla in mina vänners bloggar.

Kan det bero på min nyfunna ork?
Klart att det är så.Har så mycket att ta igen!

Helgen i Blekinge ska bli ostadig med blåst och kanske rent av snö,hua mej som de´säger här nere.Vem vill ha snö nu!?
Jag ska i alla fall ta en långrunda på den Gråa.Fortsätta med frilandet,den nya drivbänken,rengöra växthuset med högtrycket.

På måndag får jag besök av Af på min pryoplats.Kanske vill de att jag ska utöka timmarna.Får fundera på hur jag ska ställa mig till det i helgen.Måste väl ändå töjja på min livlina.Jag har ju flera gånger "jobbat" över vid flera tillfällen redan innan.Så min tanke är nog att utöka till 4 timmar/dag.Hur ska jag annars klara ett riktigt arbete?

Har ju redan fått frågan om jag är mogen för vik. av rektorn.Mitt svar blev,kom tillbaka efter semestern =).Måste nog skynda långsamt.Vill inte trilla ner i dalgången en gång till.Trivs mycket bra här uppe där det känns varmt och ljust.
En skön fredagskväll tillsammans med mannen i mitt liv.

Over and out!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar