torsdag 22 mars 2012

Solen lyser inte...

...bara på liten tuva idag utan strålar stort och härligt över Blekinge idag.Min torsdag har börjat strålande med att jag linlöpt båda 4-fota i rondellen.Kunde inte se ngt konstigt på lillhästens högra bak som betedde sig så märkligt i måndagsmorse.Känns ju bra!

Igår var en dag som jag egentligen inte ska få mina dagar att se ut.Det var skola först,sedan en runda till noni-Jonnie för att hämta salva som ska vara bra för t.ex.psoriasis eller torra spruckna hälar eller torra armbågar jaja listan kan göras lång.
Efter den sociala pratstunden blev det affären för komplettering,en sväng in på apoteket.Hem för matlagning,hästarna fick sen lunch.Hämtade hö hos M.Mockade och städade foderrummet.

Tänkte ta med lite salva till A imorgon,hon har problem med ngt som förkortas ppp i vården och är ngn form av psoriasis på fötterna.Vården kan inte göra ngt mer och A har ju jobbigt med skor och att gå.Hoppas min salva kan hjälpa!

Nu idag njuter jag av att vara ensam hemma.Jaja hundar och hästar förstås men jag menar det är brist på människor här BARA jag.Har stort behov att vara ensam ibland och i helgen får jag träffa A och sedan hela lördagen blir det kurs i Kalmar,med en massa andra människor.



Snart så kommer mina vallmo.






                                                                                                                          Just nu är det fullt av snödroppar under köksfönstret =).
Några av alla mina nysådda krukor har små gröna tingestar börjar spira.
Förväntar mig en härlig sommar med massor av grönsaker i både landet och växthuset.Jag som de senaste åren knappt har kunnat njuta av egetproducerat.

Jag njuter av mitt nya liv =).

1 kommentar:

  1. Härligt - ja visst är det underbart med vårsol och vårblommor... och härligt att du är så mycket bättre!
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera