söndag 25 mars 2012

Morgonmotion.

Igår var syrran här och hämtade alla westerngrejer.Hon provade att rida den Gråa i sadeln.Tror det minst var 8-10 år sedan hon red senast.Nikkita stönade och slängde med huvudet,mest för att hon inte orkar så mycket efter en så lång period med att inte göra något.

I veckan som gått har jag linlöpt båda hästarna och idag på morgonen har även jag satt mig upp.Det blev en del stönande idag också.
Mest red jag skritt med tagen bakdel,slutor,skänkelvikningar,vändningar och lite travövergångar.

Har hämtat mig ganska bra från den bacill jag fick förra veckan.Nu återstår en varm dusch och sedan en sväng ner till barnbarnen.

Ny vecka med ljusa kvällar och mer motion från hästryggen.Mannen åker hemhem för kurs i Östergötland.Kanske hittar han lite vita gurkor från Brinks!?Han ska hälsa på flera födelsedags"barn".En fyller 60 och hur gammal kan nu lillebror vara!?bortemot 40 men bara nästan =).

Jag ska arbetsträna och ta mig till skolan någon dag men vilken har jag inte bestämt.Får besök av sveahem på torsdag och Alvesta kommun.Får se hur det går!

Ha en skön söndag och en härlig vårvecka !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar