tisdag 27 mars 2012

Luften har gått ur mig.

Sitter i soffan och har knappt hämtat mig från dagens arbetspass på min pryoplats.Har skalat äpplen och päron till påskbordets efterrätt i Listerbyskolan.Har med lite hjälp av en elev gjort 10 bleck med paj.Det känns i skalarmen kan jag meddela.

Fixat middag ikväll och longerat hästarna

Har klarat av att få varmvatten ikväll.Igår tände jag i pannan men sedan glömde jag gå ner och fylla på.Det är ju inte min arbetsuppgift det brukar ju vara mannen som fixar den biten.Likaså har jag kommit ihåg att ta in tidningen och posten.Det tar sig!
Har inte bestämt hur dax jag ska åka till skolan i morgon.Allt beror på hur natten och sömnen blir.Har ju mitt menageri att ordna för innan jag ska iväg =).

Massage hos C vid 18-tiden,ska bli så skönt.Nu när kroppen tål´et!Stannar kanske i Yxnarum på vägen hem.Conny Dyrssen har hoppträning,alltid får man några ide´er som kan vara till nytta nu när jag kommit igång med ridningen igen.
Tänk vad livet är härligt.
Fast jag är ganska nergången med dålig kondis kan jag ändå göra nästan vad jag vill,bara jag tar mina micropauser. Kan bara gå 4 månader tillbaka i mitt liv och då jag var rejält hämmad av värk och brist på sömn.

2 kommentarer:

  1. Håller med dig att det är skönt att vara ensam ibland. Man måste bara få vara!
    Roligt att läsa att du rider igen!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Härligt, härligt!
    Hoppas du kunde sova inatt, så du orkar med dagen :)
    Kul med hoppträning för Conny - minns honom från hans år här i trakterna... var han inte ridlärare på NFK ett tag och chef i Finspång?
    Ha en bra dag och fortsätt att njuta av våren och av dina framsteg!
    Kram

    SvaraRadera