torsdag 8 mars 2012

Mormor gör akututryckning.

E ringde i morse,medans vi pratade ringde hennes mobil.Jag ringer tillbaka säger dottern.Straxt därpå ringer hon igen.Mamma nu kommer jag väl förstöra din dag säger hon lite nedstämt.Hon stod med 2 flickor som inte kan hålla sams i 2 minuter i sträck,färdig att lämna dem på dagis och själv skulle hon in till K-krona för en röntgen.
Kan du komma ner och vara husvakt för reparatören som ska laga diskmaskinen kommer om 30 minuter!?
Klart jag ställer upp,när jag kan =).

En mycket trevlig ung man ringde på straxt efter kl.9.00.medan jag visar runt frågar han hur gammal maskinen är.Lite beroende på felet så säger han att det kan bli en väldigt billig historia.
Det visade sig att pumpen var trasig,inget skit ligger i den som gör att den gått sönder.Dottern blev glad när jag ringde och berättade.En räkning som hon trodde skulle ha slutat på några tusenlappar slutade på noll.
Men jag sade lite med glimten i ögat att du missade en trevlig kille som dessutom var skön att vila ögonen på.

Jaja jag vet att jag är gammal men det är tillåtet att titta =).

2 kommentarer:

  1. Haha... se men inte röra :)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Hahaha, från en mormor till en annan. Titta får man alltid! :) Tack för receptet på brödet. Har inte börjat sakna det ännu, saknar konstigt nog ingenting ännu men det kanske kan ändras allteftersom att tiden går.
    Ha det gott! Kram på dig!

    SvaraRadera