tisdag 6 mars 2012

Fröbeställning

Ojoj hittade en sida med fröer.Hade lätt kunnat köpa för många hundralappar men jag hiade mig!=)

Hittade iaf vita smågurkor.De saknar jag.Brink´s vita saltgurkor...sååå goda!Har jag tur kan jag ha växthuset fullt med fina vita gurkor i höst jippi.Varje gång vi gör en resa hemhem har vi alltid en 6 kiloshink med vita gurkor med hem.Eller när någon uppifrån kommer ner är vita gurkor från Brinks högst på önskelistan.Jag beställde även en grön slanggurka.

Lite tomater ska det bli också,tog 2 lite udda sorter en gul/grön sort med ränder och en röd nästan mot vinröd även den med ränder på och tunt skal ska bli spännande.

Till blommorna till sist,jag valde gula och orangefärgade,alla ska bli planterade i krukor.Jag avskyr rabatter som ska rensas från ogräs.Det passar mig att ha blomlådor.Enkelt och bekvämt.Tagetes är en ypperlig blomma här eftersom flugorna skyr den.Kanske blir det lite färre flugor nu när bonden inte längre har några kossor här...kanske.En påse med ringblommor avslutar blomfröerna.

Sitter nu och laddar för skoldag i morgon.Trött ända in i själen.Öm i fötterna och en knorrande rygg.Det är hårt att gå på stengolv även att jag bara är där halvdagar så är min kropp inte van.Har suttit i mannens massagefåtölj ikväll.Blev något bättre.Har även beställt massagetid hos C på onsdag nästa vecka eftersom jag då hon kommer hit är upptagen med återträff med mina förra kurskamrater.

Till sist denna afton måste jag ojja mig över fullmånen som är i antågande.Har sovit illa nu 2 nätter och förväntar mig ett par usla nätter till innan det vänder.
Det blir fullmånehealing på torsdag,får försöka härda ut!

Om en timme firar mannen och jag silverbröllop!
Vart tog åren vägen?
Ja jag har ju de senaste 10-12 åren varit lite frånvarande nere i mitt svarta hål av värk och annat elände.
Nu sedan några månader tillbaka känner jag mig nästan pånyttfödd.Blir nästan lite rädd.Får man må så här bra?
Bara det att jag kan planera vad och när jag ska göra något utan att blinka.Livet är ju härligt när kroppen och knoppen är med mig.


1 kommentar:

  1. ♥ Först stort GRATTIS på bröllopsdagen! ♥
    Ja - åren bara flyger iväg!
    Brinks gurkor - det är finemang det... jag har en liten hink i kylskåpet :)
    Lycka till med frösådderna - och det klart att du får må så här bra!
    Ha en riktigt bra dag!
    Kram

    SvaraRadera