lördag 17 mars 2012

Sitter och slappar lite....

...har använt kroppen till att hämta spån till hästarna idag borta i Liatorp.Det blev iaf nästan 20 stycken ska väl räcka en stund.Är för snål för att köpa balar för 80kr./bale.Det betyder att jag får ösa själv i säckar men det blir ju 10 kr./säck.

Har även talat med markägaren som köpte G´s gård och det verkade som jag får fortsatt möjlighet att använda all marken runt vårt hus.Tänk vad märkligt allt är,för 10 år sedan när stallet var fullt av halvblod och jag verkligen skulle ha behövt all mark jag nu har tillgång till.Skillnaden är att nu har stallet en D-ponny och en B-ponny.Men det betyder ju även att om våren och sommaren är gynnsam kan vi även slå lite hö.Förra sommaren regnade allt hö bort vi slog men man kan ju inte vinna alltid.

Har även tvättat taket på hästtrailern.Allt vitt har en tendens att bli grönt men nu är taket vitt igen.Funderar även på att slipa ner och måla om trailern,kanske sätta på någon snygg straip,hotta upp den lite.
Har även börjat röja upp i sadelkammaren.

Ska rensa bort allt jag aldrig eller väldigt sällan använder.Finns ingen mening att ha 10 träns hängande när det står 2 hästar i stallet.Ska även sälja någon sadel,just nu finns 4 hängande men det kan ju räcka med 3.
Har lagt massa läder i olja,tvättat en maskin med grimmor.Ska slänga alla täcken som inte används eller är lappade och lagade.

En skön lördag i soffan med fötterna högt och lilldatorn i knät.

Kan man ha det bättre?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar